Kamis, 19 November 2015

Cara Berhenti Berpeluh So Much - Sekarang Anda Boleh Mulakan Hidup yang sejuk dan Sweat Life Percuma Untuk Baik

Cara Berhenti Berpeluh So Much - Sekarang Anda Boleh Mulakan Hidup yang sejuk dan Sweat Life Percuma Untuk Baik

Peluh berlebihan, atau hiperhidrosis, adalah salah satu keadaan yang memberi kesan kepada minoriti penduduk. Keadaan ini mempunyai ciri-ciri berpeluh berlebihan di ketiak, muka, kaki dan kedua telapak. Sering kali pesakit akan enggan untuk bersalaman dengan orang lain kerana lebihan peluh di tapak tangan. Atau anda bimbang cincin peluh kelihatan pada ketiak. Walaupun bau badan (yang berpunca daripada berpeluh berlebihan) juga isu.

Banyak maklumat boleh didapati di internet mengenai cara untuk berhenti berpeluh begitu banyak. Kaedah tertentu boleh bekerja untuk beberapa dan beberapa kaedah tidak akan bekerja untuk orang lain. Kaedah-kaedah ini akan membantu jika ia dilaksanakan dengan preskripsi doktor. Jadi, jika hiperhidrosis adalah mengganggu hari anda untuk aktiviti hari, adalah dinasihatkan untuk berunding dengan doktor mengenai rawatan yang mungkin. Sementara itu, terdapat juga perkara-perkara yang boleh anda lakukan di luar pejabat doktor untuk berhenti berpeluh begitu banyak. Artikel ini menyebut beberapa penyelesaian mungkin untuk menjaga masalah anda.

Satu perkara yang perlu dipertimbangkan ialah pakaian yang anda pakai. Memakai pakaian yang ketat atau kain yang salah menyebabkan badan menjadi panas, menyebabkan peluh berlebihan. Memakai pakaian dan fabrik yang membolehkan kulit anda bernafas selesa. Kapas adalah kain yang disyorkan. Anda juga mungkin mahu memakai perisai pakaian. Menjalankan beberapa perisai pakaian lapang dengan anda, di mana sahaja anda pergi. Elakkan memakai pakaian dengan kain nilon. Produk antiperspirant baik juga disyorkan untuk anda untuk berhenti berpeluh begitu banyak.

Bersenang-senang! Satu mungkin hairan mengapa ini adalah penting dalam menghentikan peluh berlebihan, tetapi mari kita cuba untuk memahami mengapa percutian membantu. A sedikit peluh menyebabkan keresahan, ketegangan, dan rasa malu. Emosi membuat anda berpeluh lebih. Dengan mendapat kawalan ke atas aspek psikologi peluh berlebihan anda, anda akan mengurangkan keterukan hiperhidrosis anda. Beberapa tips untuk mengurangkan kebimbangan dan tekanan emosi termasuk yoga, menarik nafas panjang, dan meditasi.

Anda juga mungkin mahu bersedia untuk beberapa jangka. Membawa barang-barang tambahan dengan anda boleh membantu untuk mengurangkan keadaan tertekan dan berpeluh berlebihan. Barang-barang ini termasuk perisai guna pakaian, botol atau tin antiperspirant, blaus lapang atau baju, tuala lembap, dan pasangan tambahan seluar ketat atau sarung kaki.

Peluh berlebihan tidak boleh sama sekali sembuh, hanya dikawal. Tiada ubat keajaiban kepada masalah ini. Yang terbaik yang boleh dilakukan adalah cuba beberapa ubat. Jika tiada berfungsi, cuba ubat lain. Oleh percubaan dan kesilapan dan bantuan doktor, anda boleh membuat langkah besar dalam perjalanan anda ke, peluh bebas kewujudan gembira.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar