Kamis, 19 November 2015

Cara Berhenti ketiak peluh - Pendekatan Peribadi dan Praktikal

Cara Berhenti ketiak peluh - Pendekatan Peribadi dan Praktikal

Bagaimana untuk menghentikan ketiak berpeluh adalah satu proses yang sekali belajar boleh mengurangkan keseriusan malu situasi yang datang dengan peluh ketiak berlebihan. Bagi sesiapa yang mengalami peristiwa-peristiwa tersebut, ia boleh mengubah kehidupan dan sering memalukan untuk menangani.

Sering mengiringi malu adalah perubahan tingkahlaku yang timbul sebagai seseorang cuba tertindas untuk mengatasi peluh tidak diingini, keadaan janggal dan takut kepada apa yang orang lain fikir tentang mereka dan penampilan mereka apabila ia terjadi.

Walaupun kita semua menyesuaikan diri dengan perubahan dalam kehidupan kita dan keadaan hidup kami, penghidap magnitud ini menjadi dimakan tentang bersembunyi masalah dan cuba untuk mencari penawar peluh berlebihan yang akan bekerja untuk mereka dalam kehidupan mereka. Ini boleh termasuk pancuran berterusan, menggunakan menggosok alkohol, deodoran preskripsi, memakai pad peluh ketiak, perubahan yang kerap dalam pakaian dan banyak lagi mekanisme menghadapi yang mungkin atau mungkin tidak berkesan.

Begini kurus kepada bantuan praktikal yang boleh bekerja.

Jauhkan daripada produk berkafein.
Pakai pakaian dan cahaya cahaya pakaian berwarna dalam cahaya matahari yang panas.
Memakai kehilangan pakaian sesuai kerana pakaian yang ketat akan membuat anda berpeluh lebih.
Makan makanan yang yang tidak meningkatkan metabolisme secara mendadak seperti jintan, lada, bawang dan bawang putih.
Cuba bercakap dengan seorang pakar pemakanan untuk menawarkan cadangan produk yang boleh membantu mengalkali badan.
Elakkan alkohol yang mengandungi produk.
Sesetengah orang mengalami peluh ketiak berlebihan dan tidak mengeluarkan bau yang banyak pada semua. Tidak apa-apa lebih daripada biasa. Lain-lain mempunyai bau badan yang besar yang benar-benar merumitkan keadaan secara drastik. Ini sering bau pedas tidak boleh dihentikan, runtuhan pakaian, adalah sangat memalukan dan menyedihkan bagi pesakit.

Jika itu anda, anda mungkin mahu untuk berjumpa dengan doktor untuk melihat apa yang boleh dilakukan untuk menangani bau melalui kaunter atau preskripsi produk atau mungkin juga botox suntikan. Sebaik-baiknya anda mahu berurusan dengan ini dengan cara yang paling semula jadi mungkin supaya memberi cadangan ini cuba adalah pilihan yang pertama yang anda benar-benar perlu memasukkan ke dalam pola harian anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar